Algemene voorwaarden van Solar Charge

1.0. Reikwijdte

1.1. Op verzoek van de klant kan Solar Charge B.V. de installatie van een laadpaal verzorgen. Op de installatie van laadpalen zijn deze Installatievoorwaarden van toepassing en de Algemene Voorwaarden van Solar Charge B.V. te vinden op de website: solar-charge.nl

1.2. In deze Installatievoorwaarden gebruikt, maar niet in deze Installatievoorwaarden gedefinieerde, definities hebben de betekenis die daaraan in de Algemene Voorwaarden van Solar Charge B.V. wordt toegekend, tenzij de context anders vereist.

2.0. De Installatie van een laadpaal

2.1. Een laadpaal kan alleen gemonteerd worden op een locatie die voldoet aan de daarvoor geldende eisen en dient aangesloten te kunnen worden op een elektrotechnische installatie die voldoet aan de daaraan gestelde eisen, conform de installatie-instructies en de toepasselijke wet- en regelgeving.

2.2. De termijnen voor installatie van de laadpaal zijn mede afhankelijk van de technische voorzieningen en omstandigheden van/bij de klant en de eventuele wijzigingen dan wel aanpassingen die hierop moeten worden aangebracht ten behoeve van de levering van de overeengekomen installatie van laadpalen. Termijnen voor installatie kunnen eveneens worden beïnvloed door bijvoorbeeld weersomstandigheden en het uitblijven van de noodzakelijke toestemming van bevoegde autoriteiten of van de gebouweigenaar in geval van bijvoorbeeld graafwerkzaamheden. De Klant is verantwoordelijk voor het verkrijgen van de noodzakelijke toestemming(en) en medewerking van de gebouweigenaar en/of enige andere derde waarvoor de toestemming en/of medewerking is vereist teneinde de laadpalen tijdig, juist en volledig te kunnen installeren.

2.3. De installatie en de turnkey oplevering van een laadpaal wordt verzorgd door Solar Charge B.V. of gecertificeerde derden die worden ingeschakeld door Solar Charge B.V. 

2.4. Solar Charge B.V. zal binnen redelijke termijn na het aangaan van de Overeenkomst contact (laten) opnemen met de klant teneinde een installatiedatum af te spreken.

2.5. De klant staat er voor in dat alle door hem verstrekte informatie juist en accuraat is. Solar Charge B.V. baseert haar offerte op de informatie die de klant verstrekt. Indien bij installatie blijkt dat deze informatie niet juist is, komen alle extra kosten voor rekening van de klant. Installatiekosten worden na akkoord van de Klant op de Offerte niet gecrediteerd, tenzij partijen anders overeenkomen.

2.6. Meerwerkkosten van installatie worden door de installateur ofwel ter plekke met de Klant afgesproken en door de Klant voor akkoord ondertekend ofwel door de gecertificeerde installateur doorgegeven aan Solar Charge B.V. , Solar Charge B.V. zal met Klant afstemmen of deze meerwerkkosten akkoord zijn, waarna de werkzaamheden zullen plaatsvinden.

2.7. Alle schade in verband met de door de Klant verstrekte informatie, waaronder begrepen informatie die door de Klant wordt verstrekt over het gebruik van de verschillende groepen in de meterkast, komen voor rekening en risico van de Klant.

2.8. Indien de directe werkuitvoering door oorzaken buiten de verantwoordelijkheid of bevoegdheid van Solar Charge B.V. wordt belemmerd, is Solar Charge B.V.  gerechtigd die hieruit voortvloeiende kosten apart aan de klant in rekening te brengen.

2.9. Installatie Overeenkomsten kunnen tot 3 werkdagen van tevoren kosteloos door de klant worden afgezegd of worden verplaatst. Indien de Klant een installatie afspraak minder dan 3 werkdagen van tevoren afzegt of verplaatst, of indien de installateur de Klant niet aantreft op het afgesproken tijdstip dan wel de benodigde voorbereidingen zijn door de Klant niet getroffen waardoor de installateur zijn werkzaamheden niet kan aanvangen, is de Klant een vaste kostenvergoeding aan Solar Charge B.V. verschuldigd. Deze kostenvergoeding is 125,= exclusief btw.

2.10. Solar Charge B.V. is op geen enkele wijze aansprakelijk voor enige schade voortvloeiend uit de situatie waarin de Klant zelf tracht een installatie uit te (laten) voeren of een storing van een Publiek of Private Laadpaal te (doen) verhelpen.

2.11. Solar Charge B.V. is niet aansprakelijk voor schade die ontstaat als gevolg van of in verband met het tijdelijk uitschakelen van de elektriciteit bij de installatie van een laadpaal. De klant zal, voor eigen rekening en risico, alle benodigde voorzorgsmaatregelen (laten) treffen teneinde een veilige en probleemloze installatie mogelijk te maken. De Klant vrijwaart Solar Charge B.V. en de door Solar Charge B.V. ingeschakelde derden tegen alle schade die zij lijden indien deze voorzorgsmaatregelen onvoldoende blijken te zijn.

2.12. Zodra de installatie gereed is, vindt de oplevering plaats. De Klant, of de persoon namens de Klant waarbij de Klant garandeert dat deze persoon bevoegd is om namens de Klant te handelen zonder dat Solar Charge B.V. dit moet verifiëren, dient bij de oplevering aanwezig te zijn. De installateur loopt samen met de klant een opleverings-checklist na door middel van het invullen van een werkbon. De klant dient tijdens de oplevering alle gebreken die hij constateert of redelijkerwijs kan constateren, te melden aan de installateur. De installateur zal de geconstateerde gebreken vermelden op de oplevering checklist en deze in overleg met de klant binnen een redelijke termijn herstellen.

2.13. De oplevering is door de Klant geaccepteerd, zodra de opleverings-checklist is nagelopen en de Klant deze heeft ondertekend. De acceptatie van de oplevering betekent dat de klant de installatie heeft geaccepteerd, behoudens de eventuele op de opleverings-checklist vermelde gebreken. De oplevering is te allen tijde geaccepteerd wanneer Klant de Laadpaal in gebruik heeft genomen

2.14. Kleine gebreken die de ingebruikneming van de laadpaal niet in de weg staan en binnen een redelijke termijn door de installateur kunnen worden hersteld zijn voor de klant geen reden om de acceptatie van de oplevering te weigeren.

2.15. Gebreken die niet zijn gemeld bij oplevering zijn door de acceptatie van de oplevering door de klant geaccepteerd.

2.16. Wordt de laadpaal in gebruik genomen voordat de acceptatie van de oplevering heeft plaatsgevonden, dan geldt de ingebruikneming als acceptatie van de laadpaal door de klant.

2.17. Indien de Klant de oplevering niet accepteert dient hij binnen 48 uur schriftelijk via info@solar-charge.nl aan te geven waarom hij niet akkoord is met de oplevering. Solar Charge B.V.  of de installateur zullen dan binnen redelijke termijn contact opnemen met de Klant om tot een nieuwe oplevering te komen. De nieuwe oplevering vindt plaats overeenkomstig hetgeen omtrent oplevering is bepaald in dit artikel.

2.18. De Klant is volledig aansprakelijk voor, en vrijwaart Solar Charge B.V. tegen, alle schade die Solar Charge B.V. lijdt in verband met de installatie voor zover deze geschiedt door de Klant of door een namens de Klant ingeschakelde derde. Indien Solar Charge B.V. in een dergelijk geval door de Klant wordt verzocht om nadien een storingsonderzoek te verrichten en/of herstelwerkzaamheden te plegen dan komen de hieraan verbonden kosten (waaronder de redelijke installatiemateriaal-, reparatie- en voorrijkosten) voor rekening van de klant.

2.19. Solar Charge B.V. kan alleen aansprakelijk gehouden worden voor installatiewerk dat is uitgevoerd door installatiepartners ingeschakeld door Solar Charge B.V. Indien er veranderingen of uitbreidingen worden toegepast door een andere partij, al dan niet in een later stadium, vervalt elke aansprakelijkheid op de gehele installatie van de laadpaal.

2.20. Solar Charge B.V. behoudt zich het recht voor om door haar geïnstalleerde laadpalen op afstand vanuit haar backoffice systeem te monitoren, te onderhouden en waar nodig van nieuwe software te voorzien.

2.21. Solar Charge B.V.  kan het aanbod van de diensten naar bepaalde bestemmingen te allen tijde wijzigen, opschorten of intrekken op grond van kwaliteits- en/of kwantiteit overwegingen.

3.0. Graafwerkzaamheden bestrating en boren.

3.1. Voor de meeste installaties dient de installateur te boren of graven, of bestaande bestrating/tuin tijdelijk te verwijderen. Door akkoord te gaan met de voorwaarden, bevestigt u dat u op de hoogte bent van waar alle bestaande leidingen zich bevinden. Om beschadigingen aan de bestaande leidingen in de grond/muur te voorkomen, dient u de installateur -voorafgaand aan de opdracht- te wijzen op waar deze eventuele kabels of leidingen zich bevinden. De ondergrond dient geschikt te zijn voor graafwerkzaamheden (geen cement/beton). De installateur en met nadruk Solar Charge B.V. kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor het raken van een leiding en eventuele gevolgschade. Indien de ondergrond niet geschikt blijkt te zijn, en de werkzaamheden niet kunnen worden uitgevoerd, wordt de afspraak verplaatst en worden voorrijkosten in rekening gebracht t.h.v. € 125,-. Indien ter plekke blijkt dat Solar Charge B.V. de boorwerkzaamheden niet kan uitvoeren en er een gespecialiseerd extern bedrijf noodzakelijk is voor deze werkzaamheden, wordt de afspraak verplaatst. De extra kosten worden doorberekend aan u als klant. Solar Charge B.V. kan de boor- en/of graafwerkzaamheden voor de consument uitvoeren, echter kan en zal er geen kwaliteitsgarantie afgegeven worden voor de herstelwerkzaamheden. U kunt ervoor kiezen om de herstelwerkzaamheden aan bestrating of tuin te laten uitvoeren door een gespecialiseerd hoveniers- of bestratingsbedrijf. Deze kosten kunnen echter niet verhaald worden op Solar Charge B.V. 

4.0 Elektrische installatie

4.1 Voor de meeste installaties geldt dat de elektriciteit tijdelijk uitgeschakeld moet worden voor een veilige installatie. Wij raden u aan stekkers van elektronische apparatuur op voorhand uit het stopcontact te halen, zodat deze geen schade ondervinden van het uit- en inschakelen van de elektriciteit. Solar Charge B.V. kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor eventuele schade aan elektronische apparatuur. Solar Charge B.V. is niet verantwoordelijk voor de netbeheerders-aansluiting (hoofdaansluiting). Indien de aansluiting van de netbeheerder niet voldoet aan de gewenste vermogensvraag, het spanningsniveau of een correcte aardingsvoorziening kan het zijn dat de laadinstallatie niet of niet optimaal functioneert. Uit veiligheidsoverweging kan de installatie uitgeschakeld worden totdat de genoemde aansluiting wel voldoet aan genoemde eisen. Als de aanvang of voortgang van het werk wordt vertraagd door een omstandigheid die door u als klant veroorzaakt is, dan dient u de daaruit voortvloeiende schade voor de installateur te vergoeden, voor zover deze omstandigheid aan u kan worden toegerekend.

5.0 Schade veroorzaakt door de installateur

5.1 Indien er sprake is van schade ten tijde van een installatie, neemt de installateur contact op met Solar Charge B.V.. De installateur en Solar Charge B.V. stellen vast of de schade door de installateur veroorzaakt is. Indien dit wordt vastgesteld, sturen wij dezelfde dag een e-mail naar de klant waarin Solar Charge B.V. schriftelijk de schade erkent. Wij stellen vast of wij de schade zelf kunnen repareren, of dat wij herstelwerkzaamheden door een derde (in redelijkheid en billijkheid) vergoeden. Wij vergoeden eventuele schade gerelateerde kosten enkel op basis van een gespecificeerde factuur. De verwachte kosten kunnen niet in mindering worden gebracht op de kosten van de installatie. Deze kosten dienen onverminderd binnen 7 dagen na dagtekening van de factuur betaald te worden aan Solar Charge B.V. Wij vergoeden geen kosten voor indirecte schade, zoals verlies van omzet of gederfde winst of verlies van goodwill en reputatie. Bovenstaande is niet van toepassing op eventuele schade bij het raken van leidingen, zoals aangegeven onder “Boren, graafwerkzaamheden en bestrating”, of aan elektronische apparatuur, zoals aangegeven onder “Elektrische installatie”.

6.0. Garantie 

6.1. Solar Charge B.V. biedt 2 jaar garantie op de installatie. Deze garantie heeft betrekking op een door Solar Charge B.V. uitgevoerde installatie welke niet naar behoren werkt door incorrecte uitvoering/aansluiting. Indien blijkt dat dit het geval is, zorgt Solar Charge B.V. binnen een redelijke termijn voor herstel, zonder kosten voor u. De verantwoordelijkheid voor het gebruik volgens de bijgeleverde gebruiksaanwijzing ligt echter bij u als gebruiker, defecten die ontstaan door oneigenlijk gebruik vallen niet onder de installatie-garantie. Indien Solar Charge B.V. defecten moet herstellen of onderdelen vervangen die niet onder de installatie-garantie vallen, dan kunnen hiervoor kosten in rekening worden gebracht. Indien er sprake is van een storing, dient de klant dit aan Solar Charge B.V. te melden. Solar Charge B.V. dient vervolgens een redelijke termijn te krijgen de storing te analyseren, reproduceren en -indien gevonden- te verhelpen, vermits deze storing niet te wijten is aan oneigenlijk gebruik door u als klant. Indien u ervoor kiest de storing toch door een derde partij te laten repareren, kunnen deze kosten niet op Solar Charge B.V. verhaald worden.

7.0. Vereisten voor het installeren van een laadstation.

7.1. Er dient ter plaatse een veilige en werkende elektrische installatie aanwezig te zijn waarop het laadstation kan worden aangesloten, in dezelfde staat zoals gedeeld met Solar Charge B.V. ten tijde van de offerte aanvraag. Tevens dient u te zorgen voor schone, droge, veilige en goed bereikbare werkplekken. Zowel bij de meterkast als de kruipruimte, voor het geval er kabels onder de vloer moeten worden aangelegd. In de meterkast dient voldoende ruimte te zijn voor een eventuele uitbreiding van de benodigde groepen. De aansluiting van de netbeheerder dient te voldoen aan de gewenste vermogensvraag en spanningsniveau van de installatie na uitbreiding. Tevens dient een correcte aardingsvoorziening aanwezig te zijn. Dit is uw verantwoordelijkheid. Om gebruik te maken van de functionaliteit van het laadstation dient er een werkende DSL router (WiFi) aanwezig te zijn met ruim voldoende bereik op de locatie waar de laadpaal wordt geplaatst. Tevens kan het nodig zijn dat er een vrije LAN-poort (poort op de router of switch) beschikbaar moet zijn. Zorg ervoor dat u uw WiFi-wachtwoord bij de hand hebt op het moment van de installatie. Mocht er software bestaan behorende bij de aangeschafte apparatuur, verzoeken wij u deze reeds geïnstalleerd en ingelogd te hebben op het betreffende medium. Indien onze installateur de installatie beoordeelt en deze niet overeenkomt met de door u vooraf geschetste situatie, zal onze installateur in overleg met Solar Charge B.V. u een nieuwe aanbieding doen toekomen die u kunt accepteren. Voor het niet kunnen uitvoeren van de installatie door onjuiste informatie brengen wij kosten in rekening à € 125,00. Indien u aangeeft dat er gebruik gemaakt kan worden van reeds aanwezige bekabeling voor de voeding van het laadstation dan wel deze bekabeling zelf aanlegt/laat aanleggen voor aanvang van de installatiewerkzaamheden, dient deze bekabeling te voldoen aan de minimum eisen zoals gesteld door de laadstation-fabrikant. Let daarbij vooral op het verschil tussen de door de fabrikant voorgeschreven minimale dikte van de stroomleiding, en het NEN minimum, waarvan de laatste vaak dunner is en daarmee het recht op garantie komt te vervallen.

 

Call Now ButtonBel vandaag nog!